27 Ağustos 2012 Pazartesi

Sivilceli Ciltlerin Yapması ve Yapmaması Gerekenler!!

        Bir çok blogda,formlarda sivilcelerden kurtulun,kesin çözüm,şunu al bunu al diye bir sürü şey yazılıp çizliyor.Bir çoğumuz da bu dertten muzdarip olduğu için bir umutla hemen sipariş ediyoruz veya uygulamaya koyuluyoruz.Yalnız biz iyileştirmesini beklerken bu bakım kürleri daha da kötü yapıyorsa? Açıkcası bir çok ürünü deneyip,kullandığım için gönül rahatlığıyla şunu yapma diyebilirim.Tabi ki her cilt farklı bana yaramayan size yarayabilir. Ama sivilceli ciltler için genel olarak yapılmaması gerek bir kaç şey var.
 
       Öncelikle hiç bir kozmetik ürünüyle sivilcelerinizden kurtulamazsınız.Bünye meselesi,sadece sivilceleri durdurabilir var olanları yok edebilirsiniz.Bir çok kişi buna bile razı ama bence yüzeysel olarak kurtulmaktansa bünyeden sivilce yapan hormonu tamamen atmak en mantıklısı.Bu postta size şunu kullanın bunu sürün,yok şu ilacı al kurtul gibi vaadler de bulunmayacağım.Ne bir doktorum ne de bitki bilimci.Eğer bu umutla postu okuyorsanız bence geri kalanını okumayın.

1-Cildinizi rahat bırakın! Her bulduğunuz sivilceli ciltler için olan kozmetik ürünlerini alıp yüzünüze sürmeyin! Şuan yararını görseniz de yaş ilerledikçe zararını görürsünüz.Dermotoloji uzmanına gidin görüşün hatta yakasına yapışın! :)




2-Eğer sivilceli bir cilde sahipseniz kesinlikle fotoğrafta ki yüz fırçasından kullanmayın! Evet derinlemesine temizler,arındırır.Ama zaten sivilceli olan cildinizde ki sivilceleri yayar! ( Dermotoloji uzamanına gitmeden önce bu fırçayı ve kullandığım diğer kozmetik ürünlerini yanımda götürüp doktarın demesi üzerine çıkarken çöpe atmıştım.) Bazıları ise bunu peelingle kullanın diyor. Allah aşkına peeling zaten iri tanecikli ölü derileri atmaya yarayan bir ürün birde bu fırçayla beraber kulanıp cildinizi iyice çizdirme mantığı nedir?

3-Aşırı peeling yapmayın.! Peeling yapın ama dozunu kaçırmadan her gün peeling mi olur?

4-Ne kadar klişe bir cümle olsa da bol bol su için! Bol su içmek vücudunuzdan toksinleri atmanıza yardımcı olur.

5-Sağlıklı beslenin,yağlı yiyeceklerden bir nebze olsa da uzak durun.

6-Pahalı olan kremler,tonikler iyidir,işe yarar mantığını düşüncelerinizden atın! Bu sadece markanın iyi bir reklamla ne kadar iyi prim yaptığının göstergesidir.Kimisi işe yarar kimisi yaramaz.

7-Bol bol süt ve süt ürünleri tüketin.

8-Yüzünüze belli bir süre hiçbir şey sürmeyin.Bkz. fondaten. Bırakın cildiniz biraz nefes alsın.

9-Çıkan sivilcelerinizi sıkmayın! İzlerin kalıcı olmasına neden olursunuz bu sefer de izler başa bela!

10-Falanca şunu kullanmış cildi bebek gibi olmuş sende kullan diyen yakınlarınızın tavsiyesi üzerine gidip o ürünleri kullanmayın! Cildinizin aynı ürüne farklı reaksiyonlar vermeyeceği ne malum?

11-Doktorunuzun verdiği ilaçları yarım yamalak kullanmayın ve ilaçları kullanmaya başlar başlamaz bir mucize beklemeyin.Cildinizde kalıcı değişiklikleri fark etmek 5-6 ayınızı alacaktır.

En önemlisi tekrar ve tekrar söylüyorum mutlaka bir doktora gidin!

Biraz uzun bir yazı oldu ama umarım bir yararı dokunur.Eğer bu yazdıklarım ile ilgili sizinde bir görüşünüz varsa. Ya da ''Şu da yapılmamalı!'' diye bir fikriniz varsa yorum bırakabilirsiniz.   XOXO





7 yorum:

  1. gerçekten çok güzel bir yazı olmuş! Teşekkürler ^-^

    YanıtlaSil
  2. Ya ben şu gösterdiğin fırçayı yeni aldım ve hasta oldum yahu:) onsuz yüzümün temizlenmediğini fark ettim resmen yüzüm parladı:) ama sivilce sorunum yok o yüzden haklı olabilirsin. ben de sabah akşam yüzünüzü temizleyin fikrini anlamıyorum. cildi kurutur ve cildi temizlemeyi bıraktığınızda aşırı yağlanma yapıyor. yani ürünlere bağlılık yapıyor bence.güzel yazı olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet,ciltte sivilce yoksa fırça mükemmel :)Yani sende o haklısın sabah akşam temizlemek kurutuyor ve ürüne bağımlı yapıyor,teşekkür ederim.

      Sil
  3. ayy çok bilgilendirici yazı olmuş, tebriklerr :) deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  4. çoook güzel anlatmışsın. Sağol, çok haklısın
    Bana da beklerim.
    kyurdu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  5. Kışın hiçbir işe yaramıyor diyerek sivelce tedavimi yarıda kesmiştim. Bu hafta yeniden doktora gittim. Bir güzel azar yedim, şimdi tekrar devam ediyorum kremlere. Umarım bu sefer sabredebilirim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...